3 Nisan 2013 Çarşamba

KIYMALI KABAK GRATEN


Kabak Graten, kabak yemekleri arasında her zaman favorim, kabak yemenin de en leziz şekli bu bence ;) Hele de kıymalı olduğunda enfes bir yemek oluyor. Ben çok sevdiğimden mi öyle geliyor acaba? Ama yok yok gerçekten kabak grateni bir de böyle denemenizi tavsiye ediyorum. Kabak sevmeyenlerin bile fikri değişecek ;)


MALZEMELER
3-4 adet kabak
Tuz, karabiber
Sıvı yağ

Kıymalı harç için;
250 gr. kadar kıyma
1 adet büyük boy soğan
1 kaşık domates salçası
Tuz, karabiber, pul biber
Sıvı yağ

Beşamel sos için;
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı soğuk süt
Tuz
İsteğe göre kaşar peyniri

YAPILIŞI
Öncelikle kabakları yıkayıp soyun ve çok ince olmayacak şekilde doğrayarak derin bir kaba alın. Üzerine sıvı yağı, tuz ve karabiberi ilave ederek iyice harmanladıktan sonra kabakları fırın kabınıza alın ve 200 derece ısıtılmış fırında kabaklar hafif yumuşayana kadar (ortalama 20 dk. kadar)pişmeye bırakın.
Bu arada kıymalı harcı hazırlayabilirsiniz. Sıvı yağ koyduğunuz tavaya kıymayı alarak suyunu salıp tekrar çekene kadar kavurun. Sonra yemeklik doğradığınız soğanı da ekleyip kavurduktan sonra salçayı ilave edin, biraz da bu şekilde pişirdikten sonra baharatlarını ilave edip kıymalı harcı ocaktan alın.
Bu arada hafif yumuşayan kabakları fırından çıkarıp kıymalı harcı üzerine dökün ve tekrar fırına verin. Bu defa kabaklar tamamen yumuşayana kadar pişirin.
Yine bu arada beşamel sosu hazırlayın. Tereyağını tavaya alıp erittikten sonra unu ilave edin ve unun kokusu çıkana kadar kavurun. Kavrulan una soğuk sütü bir seferde döküp bir yandan da sürekli karıştırın. Bu aşamada tuzunu ve isterseniz rendelenmiş kaşar peynirini ilave edip (soğuduktan sonra sertleştiği için ben koymuyorum) hızlıca karıştırmaya devam edin. Sos kıvamını aldığında ocaktan alın ve pişen kabakların üzerine eşit miktarda gezdirerek tekrar fırına verin. Üzeri iyice kızardığında yemeğiniz hazır.


11 yorum:

  1. guzel gozukuyor.denemem lazim,hic kabak yimedim

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..blogunu okumak mutluluk veriyor bana..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim, çok memnun oldum.
      Sevgiler..

      Sil
  3. çok guzel görünüyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Kabak yerine başka ne konulabilir acaba? Farklı sebzelerde denenebilir gibi. Güzel pratik bir tarif. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğiniz sebzeyi kullanabilirsiniz bence, karışık sebzelerle de yapılabilir, eminim hepsi de yakışır. Rica ederim..

      Sil
  5. bugün denedim bu yemeği.gerçekten çok lezzetli oldu.paylaşım için çok teşekkürler.sevgiler

    YanıtlaSil